Social Icons

Pages

4 Ocak 2013 Cuma

İspir İlçe Tanıtımı 5

 SANAYİ VE TİCARET
 İlçede hiçbir sanayi kuruluşu yoktur.Esnaf ve sanatkarların satmış oldukları hazır ürünler ile az da olsa ilçede üretilen bal,kuru fasulye,dut,ceviz,pestil,pekmez vs. ürünler çevre il ve ilçelere satılmaktadır. DİĞER GELİR KAYNAKLARI Tarıma elverişli alanların dar ve az olması nedeniyle bölge halkı iş bulmak amacıyla gurbet işçiliğine çıkmaktadır.Son yıllarda seracılık ve özellikle arıcılıktan ilçe ekonomisine girdi sağlanmaktadır.İlçede birkaç yerde
 suni balıkçılık yapılmaktadır.(Alabalık) İlçemiz ve yöresi yeraltı zenginlik kaynakları bakımından işletilmeyi bekleyen Kömür, Bakır ve Altın maden yataklarının bulunduğu ve bu maden yataklarının işletilmesiyle ülke ekonomisine kazandırılacağı açıktır. İSTİHDAM VE İŞSİZLİK İlçede istihdamı sağlayacak,işsizliği önleyecek herhangi bir imkan bulunmamaktadır.Bu nedenle de genç kesim genellikle gurbette iş aramaktadır.(Türkiye’nin büyük şehirleri ve yurt dışında
 İSPİR İLÇE EĞİTİM 
 İlçe genelinde okuma yazma oranı %98’e ulaşmış durumdadır. İlçemizde 1 Anadolu Lisesi, 1 Genel Lise,1 Endüstri Meslek Lisesi , 1 Sağlık Meslek Lisesi, 1 İmam Hatip Lisesi olmak üzere 5 adet lise ve dengi okul, 1 Yatılı İlköğretim Bölge Okulu olmak üzere 7 adet İlköğretim okulu ile 26 köyümüzde ilkokul mevcuttur. 76 köyümüzde öğrenci azlığı nedeni ile okullar kapalı olup, 4 köyümüzde okul yoktur. 1 Meslek Yüksek Okulu bulunmaktadır. 26 Birleştirilmiş İlköğretim okulu ve 1 Halk Eğitim Merkezi mevcuttur İlçemizde; 1 Milli Eğitim Müdürü, 1 Şube Müdürü ve okullarda toplam 23 idareci, 11 memur, 9 hizmetli ile hizmet vermektedir. Ana sınıflarında 3 usta öğretici, kadrolu ve sözleşmeli olmak üzere 6,İlköğretim okullarında 3 vekil, 3 ek ders ücreti karşılığı olmak üzere toplam 146 öğretmen, Lise ve dengi okullarında 2 sözleşmeli olmak üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız